Sitetrip
webdeveloper

Opvallende branding voor
een creative developer

Creative coding journey. Dat is de belofte van Sitetrip, de start-up van Marieke. Als developer bouwt ze websites met Drupal en focust ze vooral op de gebruikerservaring.

  • Logo design
  • Branding
  • Website
  • Social media

Uitdaging

Hoe maak je potentiële klanten warm om met je samen te werken als je nog niet veel cases kan tonen? De huisstijl van Sitetrip moest dus niet alleen professioneel ogen, maar ook authentiek en ánders zijn. Met die menselijke maar ook opvallende kant kan Marieke nieuwe klanten sneller overtuigen.

Sitetrip notebook

Aanpak

Als je pas begint, heb je nog niet het budget om je volledige branding aan te pakken. Daarom legden we nu al de basis voor de huisstijl, maar werkten we enkel die media uit die vandaag belangrijk zijn. We focusten op het design van een landingspagina, sociale media en visitekaartjes.

Met de website wonnen we een
Honorable Mention met Awwwards. Dit is
een erkenning voor sterk design, creativiteit
en innovatie op het web.

Sitetrip branding guidelines

Ook als je net start, mag je het belang van je visuele identiteit niet onderschatten. Mensen gaan in de eerste plaats af op wat ze zien.

Resultaat

De landingspagina en branding van Sitetrip toont dat je met een beperkt aantal grafische elementen toch een specifiek gevoel kan overbrengen. We brachten de onepager tot leven met animaties om zo de rol van Marieke te benadrukken.

Sitetrip fles logo
Sitetrip visitekaartje
Marieke testimonial
Marieke

Als starter vond ik het heel belangrijk om meteen een identiteit te hebben die werkt en klopt, waar al echt over nagedacht is. Daarvoor was unhide de perfecte partner. Zeer professioneel en heel mooi werk.