The Craft web agency
Een rebranding die
kwaliteit onderstreept
Een website moet in de eerste plaats werken. Maar het Kortrijkse webbureau The Craft gaat liever nog een stapje verder: ze bouwen complete digitale ervaringen. En dus moest de volledige rebranding die expertise ook uitstralen.
- Logo design
- Branding
- Website

Uitdaging
In een digitaal landschap dat snel evolueert, had je bij The Craft niet dat frisse en flitsende gevoel dat je vandaag van een webbureau verwacht. We startten daarom from scratch, en ontwikkelden een branding die niet alleen geloofwaardig was, maar ook futureproof.

Aanpak
De samentrekking van de T en de C tot een krachtig monogram zorgt voor herkenbaarheid. Een dankbaar element dat we doorheen de volledige rebranding lieten terugkomen.
Ook de 3D-elementen en kolommen-grid komen vaak terug en stralen kwaliteit en expertise uit, met een knipoog naar de tagline 'We are digital architects, crafting web experiences'.

De branding werd doorgetrokken
van website naar allerlei on- en
offline touch points
Resultaat
De huisstijl werd doorgetrokken van website naar presentaties, offerte- en interne documenten, iconografie, belettering en andere touch points. Alleen zo kan je spreken van een doorgedreven merkidentiteit dat na verloop van tijd herkenbaarheid creëert.
Klanten weten nu beter wat ze kunnen verwachten. Maar nog belangrijker: ze krijgen opnieuw het vertrouwen in een partner die weet waar hij mee bezig is. En dat is de beste garantie op een mooie toekomst – zowel voor de klant als voor The Craft.

We werken al jaren samen met The Craft.
We voelden dus goed aan wat nodig was om hun
expertise vorm te geven.



Het is bijna alsof Hlin onze gedachten kan lezen. Eén briefing is genoeg om tot een schitterend resultaat te komen. The Craft werkt met plezier samen met unhide, ook voor onze andere klanten. Snel, accuraat en to the point, zo hebben we het graag. 😉