Ontwerp van jouw huisstijl en logo

Past je branding niet meer bij de waarden van je bedrijf? Val je niet genoeg op in de massa? Wil je een luxueuzere uitstraling en hogere prijszetting? Of start je een nieuwe business en heb je een logo & huisstijl nodig? Bij unhide zit je aan het juiste adres voor het ontwerp van je nieuwe huisstijl.

Unhide hlin schetsboek logo

De elementen van jouw huisstijl

Het ontwerp van je huisstijl is meer dan alleen een logo. Het is een totaalpakket van elementen die jouw merk eruit laten springen. Een brandingtraject bij unhide omvat dan ook meteen alle elementen van een goede huisstijl of branding.

Logo

Je logo is als het ware het gezicht van je merk of bedrijf. Het is vaak het eerste wat mensen zien als ze met je merk of bedrijf in contact komen. Daarom is het belangrijk om een blijvende indruk na te laten met een herkenbaar logo dat je doelgroep aanspreekt.

Wat mag je verwachten?

Designer Hlin ontwerpt een primair logo voor hoofdgebruik en enkele secundaire logo’s voor toepassingen waar het primaire logo niet past. Bijvoorbeeld een witte of zwarte versie, verkorte versie, versie voor je profielfoto op social media, …

Kleurenpalet

Kleuren wekken emoties en gevoelens op. Een doordacht ontwerp van je huisstijl houdt daar rekening mee. Is jouw merk heel uitgesproken, positief en enthousiast? Dan is een kleurenpalet met felle kleuren een goeie keuze. Positioneer je je meer als exclusief luxemerk? Dan is een combinatie van diepe, donkere en enkele lichte kleuren voor contrast een betere keuze.

Wat mag je verwachten?

Designer Hlin stelt een kleurenpalet samen dat aansluit bij jouw positionering en je doelgroep. Je ontvangt een gids met hoofdkleuren en secundaire accentkleuren.

Typografie

Ook de lettertypes die je gebruikt in je branding hebben een invloed op hoe je overkomt als merk. Sommige lettertypes hebben een serieuze of luxueuze uitstraling terwijl andere net een speelse kant tonen. De impact van een slim gekozen lettertype mag niet onderschat worden.

Wat mag je verwachten?

Designer Hlin kiest een of meerdere lettertypes die passen bij jouw bedrijf of merk. Een goed ontwerp van je huisstijl bevat meestal een hoofdfont voor titels of speciale uitwerkingen en een secundair font voor doorlopende tekst en tussentitels.

Visuele elementen & fotografie

Indien passend bij je merk voorzien we je huisstijl ook van bijkomende visuele elementen zoals iconen, lijnen of illustraties die je merkverhaal versterken. Ook fotografie speelt een belangrijke rol in de uitstraling van je merk. We zorgen voor een uniforme stijl doorheen je foto’s en schakelen indien nodig een fotograaf in die jouw waarden vertaalt naar mooi en bruikbaar beeldmateriaal.

Toepassingen

Eens je huisstijl ontworpen is, werken we enkele toepassingen uit. Zo zorgen we voor een consistente lijn in al je visuele communicatie, bv. social media templates, visitekaartjes, e-mailhandtekeningen, cadeaubonnen, kledij, … Wil je later nog extra toepassingen laten ontwerpen? Dan kan je daarvoor uiteraard ook bij ons terecht.

  • HADGE 01
  • HADGE 02
  • HADGE 03
  • HADGE 04

Waarom is een huisstijl zo belangrijk?

Een goed ontwerp van je huisstijl zorgt voor verbinding met je klanten. Je huisstijl geeft weer waar jij voor staat en waarin je gelooft. Als dat overeenkomt met de visie van je klanten, voelen ze zich via je logo, kleurgebruik, grafische elementen en woordkeuze verbonden met jouw bedrijf of merk.

Je wekt ook vertrouwen op met een professionele en kwalitatieve uitstraling. Een consistente uitwerking en toepassing van je huisstijl zorgt voor herkenbaarheid, een vertrouwd gevoel bij je klanten en je stuurt de boodschap uit dat je weet waarmee je bezig bent.

Tot slot onderscheid je je van je concurrenten met een doordachte huisstijl of branding. Je valt op in de massa en laat een positieve indruk na bij je (potentiële) klanten.

Een huisstijl volgens unhide

High-end, strakke stijl

Kracht zit in eenvoud. Bij unhide mag je dan ook een eenvoudig logo en strakke huisstijl verwachten. Geen overbodige details, maar een stijlvol en tijdloos ontwerp dat luxe en evenwicht uitstraalt.


Doordacht

Er gaat veel denk- en graafwerk vooraf aan het ontwerp van je huisstijl. Als grafisch designer kan ik jouw bedrijf of merk goed doorgronden en voel ik heel goed aan waar je naartoe wil. In bijna alle gevallen wordt mijn eerste ontwerp dan ook meteen goedgekeurd.


Jouw brandingtraject

Kennismaking

We luisteren terwijl je meer vertelt over je bedrijf, ambities en je ideale klant. In dit stadium zullen we aanvoelen of we dezelfde visie delen, wat belangrijk is bij het samenwerken.

Prijsvoorstel + timing

Na het kennismakingsgesprek ontvang je een e-mail met een beschrijving van het project en een prijsvoorstel op maat & timing van het project.

Vragenlijst + kick-off

Voordat het project start, ontvang je een een vragenlijst. Na het invullen volgt indien nodig call om de antwoorden te verduidelijken. Hieruit vloeien insights die helpen bij het ontwerp.

Creatief proces

We doen 1 tot 2 voorstellen. We pakken het meteen doordacht aan geven je een zo goed mogelijk beeld van hoe je merk of website kan leven. Dit wordt gevisualiseerd in een duidelijke presentatie.

Feedback + uitwerking

Je krijgt tijd om feedback te verzamelen, waarna we deze bespreken, begrijpen om daarna te verwerken. Tenslotte ronden we de basis af gaan we verder met de rest van het ontwerpproces waarin concepten tot concrete designs uitgewerkt worden.

🥳 Oplevering

Als alles goedgekeurd is ontvang je de definitieve bestanden van het logo en brand assets. Nadien nog iets nodig van drukwerk of online toepassing? We blijven klaarstaan voor jou!

Meer dan alleen een huisstijl

Al je visuele communicatie begint bij het ontwerp van je huisstijl. Maar dat is nog maar de basis. Nadien moet je die huisstijl ook toepassen op allerlei digitale en fysieke kanalen. Zoek je dus een partner voor al je grafische uitwerkingen? Dan zit je bij unhide aan het juiste adres.

Je kan ons inschakelen voor het design van je website, magazines, drukwerk, social media templates, verpakkingen, … Ook voor fotografie en copywriting voor je website of drukwerk kan je bij ons terecht. We zorgen voor het totale plaatje.

FAQ

  • Ik heb al een huisstijl, waarom zou ik moeten rebranden?

    • Je branding past niet (meer) bij je visie en waarden
    • Je merk valt niet op tussen concurrentie
    • Je wilt meer waarde leveren, een hoger tarief vragen
    • Je hebt nog niet geïnvesteerd in high-end branding
  • Kan ik enkel een logo laten ontwerpen?

    Neen, niet bij ons. Je logo is slechts een klein onderdeel van je branding. Er zijn tal van andere componenten die belangrijk zijn in een visuele merkidentiteit die we graag van in het begin meenemen in het proces. We gaan altijd voor een Fundamental brandingtraject waarin ook een kleurenpallet, typografie, sublogo, patroon, enz… bepaald worden. Wel maken we een duidelijk onderscheid in hoeverre we de touch points (zowel online als offline) uitwerken. Deze kunnen op een later moment worden ontwikkeld of in een Full brandingtraject ontworpen worden. Bekijk hier de brandingtrajecten.

  • Hoe lang duurt het om een volledige branding te ontwikkelen?

    ± 4-8 weken. Hou er wel rekening mee dat we snel feedback van jouw kant nodig hebben om het brandingtraject soepel te laten verlopen. Meestal kan een nieuw project opgestart worden na 1 à 2 maanden.

  • Kan ik mijn bestaande logo rebranden of bijwerken?

    Ja, dat kan. We kunnen samenwerken om je bestaande logo te evalueren en eventuele aanpassingen te bespreken die nodig zijn om het te verbeteren en te laten aansluiten bij je huidige merkvisie. Wel zorgen we steeds voor een huisstijl rond het logo zodat je je echt kan onderscheiden en op de juiste manier kan communiceren doorheen alle kanalen.

    Meer lezen over waarom je zou moeten rebranden? Lees hier ons inzicht.

  • Helpen jullie ook met social media branding?

    Social media is niet meer weg te denken, daarom is dat ook een vast onderdeel bij een complete branding traject. We voorzien templates in Canva om je identiteit ook social media te kunnen doortrekken. Met behulp van die templates kan je dan zelf aan de slag! Je kan dit ook altijd als aanvulling vragen bij een fundamental branding traject.

  • Wat kost een logo en huisstijl?

    We hebben gemerkt dat een all-in pakketprijs klanten aanspreekt, daarom werken we met een basis brandingtraject en een full brandingtraject. Past je vraag niet binnen één van die pakketten werken we met een prijsvoorstel op maat. Bekijk hier de tarievenpagina.

Elisa lee ring overzicht H vibes magazine overzicht Justien lescouhier mobiel overzicht The craft businesscards overzicht
because people love to
connect with stories